Voordelen internet marketing

Internet marketing heeft vele voordelen in vergelijking met de gedrukte media. Belangrijk is dat de website geen (verkoop) folder is.
Geef bezoekers de informatie die ze zoeken, geef aandacht en bouw vertrouwen op.

Veel goedkoper en veel flexibeler dan gedrukte reclame

Het internet verschilt enorm van reclame in gedrukte vorm. Advertentie ruimte is goedkoop en advertenties zijn langere tijd zichtbaar.
De inhoud kan je eenvoudig aanpassen en je bereikt een veel breder publiek.
Uiteraard wil dit niet zeggen dat je geen gebruik meer maakt van traditionele reclame zoals in vakbladen.

Adverteren op maat

Door te adverteren op internet (Google Adwords) kunt U snel inspringen op ontwikkelingen.
Bijvoorbeeld alleen adverteren voor sneeuwschuivers als er sneeuw wordt voorspeld.

Geen verouderde prijslijsten en producten

Uw producten en prijzen kunt U eenvoudig onderhouden op een centrale plaats namelijk Uw website.
Prijzen en producten aanpassen is zeer eenvoudig en direct toegankelijk voor al Uw klanten. Indien gewenst kunt U klanten na inloggen verschillende prijzen laten zien. Bijvoorbeeld groothandel of eindgebruikers.

De wereld markt omvat honderden miljoenen potentiële klantenWereldwijd miljhoenen potentiele klanten

Het internet maakt het mogelijk om geografische grenzen te overschrijden. Je bent bereikbaar in bijna alle landen in de wereld met een klant potentieel van honderden miljoenen mensen.
Je kunt je website eenvoudig in de taal van je klant presenteren. Vooral voor het midden en kleinbedrijf die zich richten op de wereldwijde "niche" markt is het internet ideaal. 

24 uur per dag en7 dagen per week

Voor je klanten ben je altijd geopend. Ook op zondagen en tijdens vakantie blijft je online bedrijf open.

Geef informatie

Veel klanten onderzoeken eerst via het internet  een product of dienst. Een website moet daarom allereerst informatie verstrekken.
Vertel eerlijk over de voor en nadelen.

Een prospect kan op elke moment van dag je website bezoeken. Ze kiezen zelf het moment dat het beste uitkomt. Zorg ervoor dat de website antwoord geeft op de vragen die ze altijd stellen.
Werk aan vertrouwen en vraag het email adres om voor de nieuwsbrief.

Verkrijg vertrouwen door toegevoegde waarde te leveren

Geef de informatie die je (nieuwe)klant zoekt. Toon dat je weet waar het overgaat. Laat zien dat je de klant begrijpt.
Vertel de filosofie die achter je product of dienst zit. Hoe het in de praktijk toegepast wordt. De ervaringen die klanten ermee hebben. Hoe onafhankelijke bronnen het waarderen (persberichten).
Kortom werk eraan dat de klant via de website vertrouwen krijgt.

Verbeter je geloofwaardigheid

Een website biedt je de mogelijkheid om potentiële klanten te vertellen wat je doet en waarom ze je vertrouwen verdienen.
In feite gebruiken veel mensen het internet om vooronderzoek te doen naar een product of dienst. Hier bepalen ze welk merk, leverancier of winkel aan hun wensen voldoet.

Het internet maakt virale marketing mogelijk, waarbij klanten positieve mond tot mondreclame over je bedrijf verspreiden. Een krachtig middel want je klanten zijn de beste verkopers.

Promoot je locatie

De weg kwijt raken is een frustratie voor potentiële klanten. Publiceer je contactgegevens en een route beschrijving met bijvoorbeeld Google maps. Maak het makkelijk om geprint te worden voor onderweg om mee te nemen of als input voor de TomTom.

Waardevol marktonderzoekGoogle analytics logo

Bij het gebruik van gedrukt media is het moeilijk om het succes te meten. Op je website kun je gebruik maken van allerlei hulpmiddelen zoals Google Analytics om het succes te meten.
Website statistieken tonen het aantal bezoekers op de website. Waar de bezoeker geografisch vandaan komt en welke taal hij spreekt. Welke zoekwoorden zijn er gebruikt. Welke zoekmachine of internet advertentie resulteert in de meeste klanten.

Statistiek geeft veel gedetailleerde marketing informatie. Aanpassing van de marketing strategie is veel beter mogelijk dan bij de gedrukte media.